💻 monitincoil@gmail.com

השלמה אוטומטית בגוגל: מה זה ואיך ניתן לשפר גם בזה מוניטין?

למידע נוסף השאירו פרטים 👇

Google Autocomplete או בשמה העברי השלמה אוטומטית של גוגל, היא שינוי סדרת עולם שגוגל יצרה כבר לפני כמעט שני עשורים.
מדוע גוגל פיתחו את האפשרות להשלים עבורכם את החיפוש באופן אוטומטי? איך אפשר להשתמש בהשלמה האוטומטית בגוגל לקידום עסקים, אנשים ואתרים? וכיצד השלמה אוטומטית יכולה לפגוע במוניטין של גורמים רבים ברשת?

השלמה אוטומטית בגוגל: לא מבזבזים זמן על כתיבה

למרות השייכות לקטגוריה "קיצור זמנים וחיסכון בהקלדה", השלמה אוטומטית אינה היסטוריית החיפושים שלכם אלא הרצון של גוגל לייעל את צורת החיפוש שלכם ולקצר בזמן חיפוש עבור כל ביטוי.
ההשלמה האוטומטית בסרגל החיפוש של גוגל (Google Autocomplete) היא אחד הכלים העיקריים שהקפיצו את השימוש הנפוץ במנוע החיפוש של גוגל בשנת 2008 ועד היום (טכנולוגיית ההשלמה האוטומטית התאפשרה כבר בשנת 2004 לנרשמים).
כיום מכל מכשיר נייח או נייד תוכלו להקליד ביטוי מסוים בדמות שם של חברה, איש ציבור ואפילו אדם פרטי – גוגל ישלימו את תוצאות החיפוש ובהתאם לדאטה (נתונים) המתבססת על כמות גדולה של חיפוש בגוגל, התוכן בתוצאות החיפוש והשיח התקופתי סביב אותו ערך.
למרות שההשלמה האוטומטית נועדה במקור לקצר את זמן ההקלדה, כיום היא הפכה למקור הראשון שמקדם או פוגע בגורמים עסקיים, ציבוריים ופרטיים.
גורמים המשפיעים על מאגר הנתונים של גוגל להשלמה אוטומטית: ביטויים שמשתמשים נוטים לחפש, היסטורית חיפושים (כדי לחפש ביטוי בצורה נקייה השתמשו בגלישה בסתר) וחיפושים פופולאריים בהתאם לשיח באותה התקופה.

השלמה האוטומטית היא הרושם הראשוני שלכם, נצלו את זה
ההשלמה האוטומטית מאפשרת איתור מילות מפתח לצורך הבנת כוונת המשתמש, קידום תכנים בהתאמה לביטויים המשלימים וכן מסייעת למשווקים לתעדוף ביטויים שונים, בעזרת ניהול מוניטין באינטרנט ניתן לקדם ביטויים חיוביים או השלמות שיסייעו לעסקים וגורמים שונים המעוניינים לשלוט כמה שניתן במידע שיוצג עליהם ברשת.
כל איש שיווק דיגיטלי ידע להגיד שגוגל היא כרטיס הביקור של כל גורם, בכל ענף ובכל מקום בעולם – אם כך, ההשלמה האוטומטית היא כרטיס הביקור המקדים שלכם עוד טרם תוצאות החיפוש בגוגל המשמשות רושם ראשוני על הגולשים.
כל שינוי חיובי או מותאם של ההשלמה האוטומטית יסייע לכם לקדם את העסקים והמוניטין באינטרנט.

ההשלמה האוטומטית עלולה גם לפגוע בכם

כפי שכבר הבנתם להשלמה האוטומטית כוח עצום, במידה וההשלמה תציג היבטים חיוביים או ביטויים המקשרים בצורה טובה לעסק, לאיש ציבור או לכל גורם – המוניטין החיובי יגדל, אך מה קורה במצב בו ההשלמה האוטומטית מכילה ביטויים שליליים?
השלמה אוטומטית שלילית בשורת החיפוש בגוגל היא לא פחות מהרסנית, מרבית המשתמשים מחפשים שתוצאות החיפוש יכוונו אותם לתוצאה הטובה ביותר, הדבר האחרון שכל אחד מאיתנו היה רוצה הוא הכוונה ראשונית לתוצאות שליליות שעלולות לפגוע בכל אחד ואחת מאיתנו (עסקים, אנשי ציבור או אנשים פרטיים כאחד).

למרות זאת, לגוגל מדיניות ברורה מאוד בכל הקשור להשלמה אוטומטית פוגענית, ההשלמה האוטומטית המשתנה בהתאם לשיח החברתי ברשת סביב נושא מסוים תתורגם לביטויים, חלקם כאמור יכולים להיות שליליים וחלקם עלולים להיות פוגעניים.
בגוגל החליטו כבר לפני מספר רב של שנים להציב גבול להשלמה האוטומטית, ההשלמות האוטומטיות הבאות לא אמורות להופיע לכם: ביטויי שנאה, ביטויים מיניים, ביטויים אלימים, ביטויים שעלולים לגרום לנזק, ספאם, עבירה על החוק או פגיעה בזכויות יוצרים.

איך ניתן לדווח לגוגל על השלמה אוטומטית שפוגעת בך או מזיקה לך מבחינה עסקית או תדמיתית?

שלב 1

ביצוע חיפוש בשורת החיפוש של גוגל עם הביטוי הרלוונטי שאותו אתם רוצים לבדוק. 

כאשר תראו את התוצאות שהן השלמה אוטומטית אתם תראו מצד שמאל למטה "דיווח על חיזויים בלתי הולמים". תלחצו על זה ואז יפתח חלון.

שלב 2

בחלון שנפתח לכם אתם תוכלו לראות את מגוון ההשלמות האוטומטיות שגוגל הציעה תחת הביטוי שרשמתם בשורת החיפוש.

כאן, תצטרכו לסמן אילו תוצאות חיפוש אתם פחות רוצים שיופיעו ולדעתכם הם פוגעות בכם. צריך לסמן מילה אחת לפחות. לאחר מכן אתם צריכים לשלוח לגוגל מידע מדוע לדעתכם המילה הזו לא צריכה להופיע תחת הביטוי שרשמתם. בין אם זה:

  • לא רלוונטי
  • אלימות או שפיכות דמים
  • תוכן מיני / גס
  • תוכן שטנה כנגד קבוצות (גזעני)
  • תוכן רגיש / זלזול 
  • פעילות מסוכנת / מזיקה
  • אחר

לאחר שתסמנו את מהות הדיווח תלחצו על שליחה והמידע יעבור לגוגל.

קחו בחשבון – 95 אחוז מהפניות לא מתקבלות ולרוב אין מענה מצד גוגל. אבל זה טוב לנסות ואולי אם תהיה מסה גדולה של אנשים שיישלחו את הפנייה גוגל אכן תתחשב בכך.

איך מטפלים בהשלמה אוטומטית שלילית – ניהול מוניטין באינטרנט!

ההשלמה האוטומטית פוגעת לכם בעסקים, בקריירה או בחיים האישיים? ניתן לטפל בערכי הביטויים ולהפוך אותם משליליים לחיוביים.
בעזרת אסטרטגיה דיגיטלית מתקדמת ו- SEO (אופטימיזציה) ברמה בגבוהה, ניתן לטפל בהשלמה האוטומטית וגם ברמה של פרשיות מתוקשרות שונות שתפסו נתח משמעותי בתקשורת המקוונת והעלו שיח פורה שתורגם להשלמה אוטומטית בחיפוש.
בדומה לטיפול בתוצאות חיפוש שליליות בגוגל, המטרה היא לדחוק את הביטוי המשלים השלילי אל מתחת לעשרת ההשלמות המומלצות של גוגל.
השלב הראשון של חברת "ניהול מוניטין" הוא לסקור את מצבכם בהשלמה האוטומטית, תוצאות החיפוש עליכם ולגבש אסטרטגיית פעולה, באמצעות מחקר מילים, רעיונות, כתיבה שיווקית ומותאמת, קידום הביטויים וכלים נוספים המשמשים כחלק ממכלול כולל של פעולות שנועדו לשפר, בין היתר, את ביטויי ההשלמה האוטומטית בגוגל.
ככל שדו השיח והנושא שסביבו נוצר הביטוי המשלים עליכם הוא גדול יותר כך גם פרויקט ניהול המוניטין, שלרוב יורכב גם מטיפול בתוצאות חיפוש שליליות, יהיה גדול יותר ולכן יש לקחת זאת בחשבון ולהקצות לכך תקציב מתאים לטיפול.

השלמה אוטומטית: אייל גולן, בוגי יעלון, בני גנץ
לצורך ההדגמה, ניקח מספר מקרי מבחן של אנשים מסוימים שנתקלו לא פעם באזכורים שליליים.
מבלי להיכנס לדיווחים ושיח שלילי על כל ערך, בואו נבחן כיצד כל אחד מופיע בהשלמה האוטומטית של גוגל:
אייל גולן – למרות הפרשיות והדיווחים השונים שבאו והלכו במשך מספר רב של שנים, ההשלמה האוטומטית על אייל גולן כוללת שמות שירים שיר, ערך רעייתו, ויקיפדיה, אינסטגרם ואפילו גובה.
במקרה של אייל גולן בגוגל לא משלימים אוטומטית ביטויים שליליים, ייתכן שחלק מהביטויים הפוגעניים נעלמו עקב המדיניות של גוגל.
בוגי יעלון – המטרה של כל פוליטיקאי ובמיוחד כזה המתמודד במערכת בחירות היא לשווק את עצמו כמה שיותר טוב, נראה שההשלמות לא עוסקות בהצלחות או ניסיון עבר. ההשלמות הבולטות על בוגי הם: מפלגה, צוללות, סטטיק, ארץ נהדרת ותביעת דיבה.
בני גנץ – מבלי להתייחס לפרשיות שונות ואף באופן מפתיע למדניות גוגל, ביטויי ההשלמה האוטומטית על גנץ חייבים לעבור פרויקט טיפול בהקדם האפשרי, הביטויים הנוכחים עשויים לפגוע בגנץ ובקרוביו, לפגוע בסיכוייו הפוליטיים ואף גם בעסקים ביום שאחרי הפוליטיקה.

שאלות נפוצות בנוגע להשלמה אוטומטית בגוגל

ההשלמה האוטומטית בסרגל החיפוש של גוגל נועדה כדי לקצר את זמני ההקלדה המיותרים.

בעזרת ניהול מוניטין ברמה גבוהה, ניתן להשפיע על ההשלמה האוטומטית לצרכים עסקיים, ציבוריים ואישיים.

כן, לעיתים ההשלמה האוטומטית כוללת ביטויים שליליים. למרות זאת, גוגל מצנזרת ביטויים פוגעניים.

הטיפול באמצעות הדחקה ובביצוע ניהול מוניטין באינטרנט.

לקבלת הצעת מחיר מותאמת אישית נא להשאיר פרטים 👇

לחזור למשהו ספציפי?

לשפר את התדמית זה לא מותרות - זה חובה!

error: תוכן זה מוגן !!
לירון קטלן

בא לך להיות הכי טוב בגוגל?
זה בסך הכל מרחק של קליק אחד👇